Zajęcia dodatkowe
Różnorodne możliwości rozwijania się i poszerzania horyzontów dzieci poza standardowym programem nauczania.
GRY ROZWIJAJĄCE
Zajęcia przeznaczone są dla chętnych dzieci, które przejawiają zainteresowania grami planszowymi, bądź dopiero chciałyby rozpocząć z nimi wielką przygodę. Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, zdolności do skupiania uwagi, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, a także budowanie odporności emocjonalnej. W trakcie zajęć proponowane są gry planszowe, zabawy i ćwiczenia pamięci wzrokowej, słuchowej, zagadki słowne, gry i zabawy matematyczne, łamigłówki oraz rebusy. Dzieci uczą się również samodzielnego konstruowania gier.
ANTONINA – PLASTELINA
Zajęcia przeznaczone dla dzieci chcących rozwijać swoje zdolności manualne i plastyczne. Praca na zajęciach ma na celu usprawnianie pracy dłoni i palców, a także rozwijanie koordynacji oko-ręka. Ważnym aspektem zajęć jest umożliwienie dzieciom tworzenia własnych dzieł i czerpania radości z wykonanej pracy. Podczas zajęć dzieci nabywają umiejętności wytwarzania figurek w sposób samodzielny, po uzyskaniu instrukcji nauczyciela, co pozwala im ćwiczyć pamięć oraz rozwijać kreatywność.
WIĘCEJ RUCHU ZUCHU!
Zajęcia „Więcej ruchu Zuchu!” to zbiór zabaw i opowieści ruchowych z elementami tańca oraz gimnastyki z wykorzystaniem magicznego dywanu. Zajęcia te wprowadzają radosny nastrój, dobre samopoczucie oraz możliwość zaspokojenia naturalnej potrzeby ruchu. Zabawy ruchowe przygotowują dzieci do współdziałania w grupie. Obcowanie z muzyką rozładowuje napięcie emocjonalne, a elementy gimnastyki pomogą wytworzyć zainteresowanie i potrzebę regularnej aktywności fizycznej.
WESOŁE PIONKI
Gry planszowe to doskonała rozrywka. Korzystnie wpływają na rozwój intelektualny dzieci, uczą logicznego oraz abstrakcyjnego myślenia, przewidywania, planowania a także współdziałania. Podczas spotkań odkurzymy tradycyjne, może zapomniane już planszówki i gry karciane, poznamy także wiele nowych gier i łamigłówek logicznych, edukacyjnych oraz zręcznościowych. Celem zajęć jest między innymi: popularyzowanie znanych gier planszowych; integracja dzieci różnych grup i współpraca w zespole; ćwiczenie pamięci, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz logicznego myślenia; wspaniała zabawa.
ZDOLNE RĄCZKI
Głównym celem zajęć jest rozwijanie sprawności manualnej i postawy twórczej. W trakcie ćwiczeń polisensorycznych pobudzone zostaną wszystkie zmysły: poprzez dotyk poznamy różne faktury materiałów plastycznych, powąchamy liście zanim odbijemy je na płótnie, utrwalimy znajomość używanych kolorów, posłuchamy odgłosu gniecionej kartki papieru, a nawet skosztujemy owoców ułożonych w kolorowe mandale na talerzu. Ponadto na zajęciach będziemy zdobywać takie umiejętności jak: wyklejanie, malowanie, rysowanie, wycinanie, wydzieranie, lepienie, odbijanie, składanie, tworzenie własnych kompozycji przestrzennych. Porozmawiamy także o praktycznym wykorzystaniu sztuki w życiu codziennym, wartościach estetycznych oraz o tym, co zwyczajnie u nas słychać… Najważniejsza jednak będzie radość z tworzenia.
SENSORYKA SMYKA
„Sensoryka smyka” to zajęcia mające na celu pobudzenie wyobraźni dziecka, jego zdolności manualnych oraz danie możliwości wyładowania emocji. Prace plastyczne, twórcze i manualne zabawy najbardziej wzbogacają osobowość dziecka. Na zajęciach dzieci odkryją, że plastyka to nie tylko kartka papieru i kredki ale również nieskończone możliwości tworzenia ze wszystkiego co znajdziemy wokół
TANECZNYM KROKIEM
Zajęcia taneczno-ruchowe, które mają na celu wyzwolić i dobrze spożytkować energię dzieci, kształtując poczucie rytmu, budując świadomość własnego ciała, rozwijając zdolności taneczne oraz muzyczne. W trakcie zajęć wyrażamy siebie zaczynając od piosenek dziecięcych, poprzez muzykę klasyczną, kończąc na muzyce współczesnej
ZAJĘCIA SPORTOWE „DRUŻYNA KANGURA”
Głównym celem programu zajęć Drużyny Kangura jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego podejmowania ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do aktywności fizycznej i działania w grupie.
CELEM PROWADZONYCH ZAJĘĆ JEST:
- polepszenie ogólnego stanu zdrowia,
- uświadomienie korzyści wynikających z aktywności fizycznej,
- ukulturalnianie fizyczne dziecka
- zapewnienie harmonijnego rozwoju fizycznego dziecka,
- przygotowanie mentalne do współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji, umiejętności, pogodzenia się z przegraną oraz szacunku do przeciwnika,
- popularyzacja aktywności fizycznej u przedszkolaków poprzez zabawę i ćwiczenia.
(dodatkowo płatne)
PROJEKTY EDUKACYJNE
Przedszkole, jak co roku, bierze udział w różnych projektach edukacyjnych. W tym roku szkolnym uczestniczymy w takich projektach jak:
– Ogólnopolski projekt edukacyjny „Gramy zmysłami” Jego głównym celem jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Stwarzanie odpowiednich warunków do poznawania przez dzieci świata wieloma zmysłami.
– Ogólnopolski projekt „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” Celem projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa, wprowadzenie dziecka w świat literatury; budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną; przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych; rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci.
– Ogólnopolski program edukacyjny „Mamo, tato wolę wodę” Jego nadrzędnym celem jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska.
AKCJE CHARYTATYWNE
Nasze przedszkole bierze udział w różnych akcjach charytatywnych.
– Ogólnopolskim projekcie społecznym „Szlachetna paczka” którego głównym celem jest materialna i mentalna pomoc rodzinom i osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. Dzięki dobrym sercom rodziców naszego przedszkola, dyrekcji oraz kadry przedszkolnej udało nam się zapewnić wszystkie niezbędne rzeczy dla potrzebującej rodziny
– Akcji „Kartka dla hospicjum” która ma na celu, dzięki przygotowanym przez przedszkolaków kartek z życzeniami świątecznymi, dodać otuchy tym, którzy na co dzień zmagają się z samotnością, cierpieniem i chorobą. Dzieci przy okazji uczą się empatii i wrażliwości
– Akcji „Książka potrzebna od zaraz” której celem jest zbiórka książek z dedykacją, by dać choć trochę serca i radości tym, którzy w czasie świąt zmuszeni byli pozostać na oddziałach. Podarowane książki mogły małym pacjentom pomóc w trudnych chwilach, rozweselić albo zwyczajnie uprzyjemniła długie, zimowe wieczory.
– Akcji „Góra grosza” której celem jest zebranie funduszy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną, w tym na tworzenie takich programów, które pozwolą dzieciom wrócić do domu bądź tworzenia takich miejsc, które będą w miarę swoich możliwości zbliżone do domu rodzinnego oraz programów, które pozwolą im spokojnie dorastać.
– Ogólnopolskiej akcji „Herbatka dla babci i dziadka” która ma na celu zwiększenie integracji międzypokoleniowej, uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych ludzi, szczególnie seniorów.
– Ogólnopolskiej akcji „Pocztówkowy zawrót głowy” której celem jest promowanie własnego regionu i placówki, poznanie innych miejscowości, zapoznanie z zawodem listonosza oraz zadaniami Urzędu Pocztowego
– Zakręconej akcji dla Marysi która polega na zbiórce i przekazaniu rodzinie plastikowych nakrętek (PET) po napojach sokach, kawie, chemii gospodarczej (szampony, dezodoranty, pasty do zębów…), środkach przemysłowych, itp., które pozwolą na zebranie funduszy na leczenie
– Akcji zbiórki karmy dla psów ze schroniska „Azyl” w Cieszynie mająca na celu uwrażliwianiu dzieci na potrzeby naszych mniejszych przyjaciół.